9.5.2013

Tästä se lähtee!

Moi!
Mää oon 16-vuotias Jenni Muhokselta Oulun liepeiltä. Mää oon lähössä Usa:an vaihtoon lukukaudeksi 2013-2014 rotareiden kautta. Sain tietää mun tulevan kaupungin ja osavaltion reilu kuukausi sitten ja voitte kuvitella, että riemu oli ylimmillään sinä päivänä! :D
Elikkäs mää meen Eugeneen,Oregoniin. Mun host-perhettä en oo vielä saanu tietää, mutta toivon mukaan se tullee pian!

Mää oon koko pienen ikäni halunnu lähteä vaihtoon ja nyt siitä viimein tulee totta! Tuntuu jotenki tosi hassulta ajatella, että noin kolmen kuukauden päästä mää oon jo toisella puolella maapalloa. :) Sitä ei oo oikeen ite vielä tajunnukkaan kunnolla, että mitä mää oikeen oon tekemässä! ;) Sen sisäistää varmaan vasta sitten ku on ollu jo pari kuukautta perillä. :D

Vaihtoon hakeminen alkoi jo viime kesänä, jolloin lähetin Muhoksen rotarille hakemuksen. Rotarit oli jotenki tosi luonnollinen valinta järjestöksi, mm. sen vuoksi että se on halvempi kuin mikään muu järjestö ja tosi luotettava. Mut valittiin haastattelun jälkeen hakuprosessiin ja tiedossa oli ihana, täytettävä paperi pino! :D Siinä mm. piti kirjoittaa kirje itsestään englanniksi ja hakea lääkärin ja hammaslääkärin todistus siitä, että on tarpeeksi terve lähtemään
vaihtoon. Maavalinnat (4 kpl) piti myös tehä ja mulla oli ykkösenä tietenki Usa, koska sinne olin aina halunnu! :) Tammikuussa kaikki Suomen rotarit ( tai jotku sellaset)  kokoontu sitten valitseen meille lähtijöille maat, jonne  me lähetään. Mää olin yksi niistä onnekkaista, jotka sitten sai viestin, että "Onneksi olkoon, sinut on valittu Usa:n maavaihto-ohjelmaan!" Mää oon tosi ilonen siitä, sillä Usa:n oli valinnu muistaakseni yli 90 henkilöä, joista vain 24 pääsi sinne! ;D 

Syitä miksi valitsin just Usa:n on monia. Ensinnäkin siellä puhutaan englantia ja mää haluan oppia sen tosi hyvin ens vuojen aikana! Se on myös tosi mielenkiintonen maa, sillä siellä on niin monia erilaisia kulttuureja ja paikkoja, joissa haluaisin käydä. Ja oon ainaki saanu sen kuvan että ihmiset siellä on tosi avoimia ja ystävällisiä! :D Ja myös se, että meillä asui syksyllä 5 kuukautta amerikkalainen vaihtari, lisäsi mun halua päästä Usa:an entisestään.

Mää ootan tosi paljon lähtöä! Kaikki rotary-vaihtarit, jotka menee Usa:an tai Kanadaan, lentää samalla koneella ja lähtöpäivä on 5.8. Sen jälkeen meillä on kolmen päivän maaleiri New Yorkissa, missä tehhään kaikkea huippua! :DD Meillä on opastettu kierros Manhattanilla, jolloin käydään kattoon Vapauden patsas, China town, Broadway, Central park ja NBC-studio esimerkiksi! ;D Ja sitten me ajetaan limousiineilla Manhattanin halki illalliselle The View- ravintolaan! Ja  kaikkea muuta mukavaa! :D


Mää en kirjota ennen lähtöäni kovinkaan usein, sillä haluan pitää tämän vaihtari blogina. :) Mutta ei hätää, sitten syksyllä ku oon perillä saatte kuulla musta enemmänki! :DD Aion myös pistää tänne PALJON kuvia, sillä oon hurahtanu valokuvaukseen aivan täysin! ;)) Kerron myöhemmin lisää tietoja mun tulevasta kaupungista ja osavaltiosta! :))

Jenni


Joo... onko es menny unelmoinniksi tämän tytön koulun käynti? :DD






Suunta kohti seikkailua!



































7 kommenttia:

  1. Kiva blogi ja sit syksyllä mukava lukia sun liikkumisia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ja huippu juttu että kiinnostuit!! ;DD

      Poista
  2. jenni!!!!!! en oo kuullukkaan ja ihan huippu juttu! oon nii mielissään sun puolesta, sulle tulee varmana nii paras vuosi! hui jännää ja innolla ootan että pääsen lukemaan sun kuulumisia ;) miss you oot ihana! ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. iinaaaa!!! ;DDD et varmaan ookkaan kuullu ku me ei olla nähty NIIN pitkään aikaan!!<3 jep mää ootan itekki niin tajun paljo ens vuotta ja uskon että siitä tullee niin siistiä!! ;DD hihi ;)) ihana ku haluat lukkee mun kokemuksiaa!! ;DD miss you too<3

      Poista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Ihana teksti Jenni! :)

    VastaaPoista