10.8.2013

New York!

Moi vaan kaikille!
Nyt oon kohta viikon ollu maailmalla ja siinä ajassa on kerenny tapahtua vaikka ja mitä! :DD Kolme päivää vietettiin vaihtareiden kanssa New Yorkissa ja se oli aivan mahtavaa aikaa! Kaikki vaihtarit oli älyttömän mukavia ja me tehtiin kaikkia siistejä juttuja! Tästä tulee aivan järkyttävän pitkä postaus, so be ready! :DD

Maanantai:
Saavuttiin New Yorkiin kello neljä iltapäivällä eli kello oli Suomessa jotain 11 illalla. Lento meni tosi noppeesti, eikä se ollut ollenkaan paha! Lentokentällä meijän piti mennä monien turvatarkastusten läpi ennen kuin päästiin lähtemään linkulla kohti meijän hotellia. Meijän hotelli oli aivan Manhattanin keskustassa  ja koko bussimatkan mää istuin vaan suu ammollaan ja ihmettelin miten voi joku paikka olla niin valtava! Siis ihan oikeesti! Sitä ei voi ees sanoin kuvailla, miten paljon siellä oli ihmisiä, liikennettä, rakennuksia yms. Hotellilla vietiin eka laukut huoneisiin, jonka jälkeen meillä oli  kokoontuminen. Sitten saatiin lähtä kierteleen kaupungille ja takaisin hotellille piti tulla 11 aikaan illalla. Sitten mun oli pakko mennä nukkumaan, sillä olin ollut hereillä yli vuorokauden putkeen!

Mahtavia vaihtareita!

Emmi, mää löysin meijän kaupan tuolta ;))

Meijän hotelli

Tiistai:
Aamulla herättiin siinä vähän ennen kaheksaa ja mentiin syömään ensimmäinen amerikkalainen aamupala! Sitten meillä oli muutaman tunnin koulutus hotellilla, jonka jälkeen meillä oli pari tuntia vapaata aikaa kierrellä kaduilla. Sen jälkeen lähettiin bussilla kattomaan nähtävyyksiä: Statue of Liberty, China town ja kaikkea muuta mukavaa! :DD Sit käytiin vierailemassa NBC-studiossa, jossa meille esiteltiin paikkoja ja kerrottiin tietoja ja juttuja ( ihan mahtavasti kyllä sanottu toi ::DDD ) Tän jälkeen meillä oli ilta vapaata, jolloin käytiin Empire State Buildingin huipulla! Oli kyllä aivan maagiset näköalat!

Eka amerikkalainen aamupala! :DD

Kivat kengät :DD

Minä, Aurora ja Linda :))

Huomatkaa nuo luurangot tuolla katolla :DD

Statue of Liberty! Aika kaukana, mutta kumminkin! ;DD

Kaikki vaihtarit! :)))

Tää ois siistiä, ratsasaa hevosella New Yorkin tungoksessa! ;DD

Empire State Building

Ihana mies :DD

Keskiviikko:
Herättiin aamulla taas siinä kaheksan aikaan. Meillä oli aamupäivä vapaana, joten minä, Linda, Veera ja Aurora lähettiin kierteleen ja shoppaileen Manhattanille :DD Sitten me käytiin syömässä pikalounas Central Parkissa, jonka jälkeen kiiruhdettiin Spiderman Broadway-musikaaliin! Se oli aivan mahtava esitys, ei voi muuta sanoa! Tuon jälkeen meillä oli pikainen koulutus hotellilla, jonka jälkeen meillä oli varttitunti aikaa laittautua valmiiksi illan limusiiniajeluun ja päivälliseen The View-ravintolassa! Oli kyllä aivan huippu ilta taas vaihteeksi ja oli kiva syyä kunnon ruokaa kolmen päivän "roskaruoan" jälkeen :DD
Illallisen jälkeen mentiin hotellille ja vietettiin laatuaikaa vaihtareiden kanssa sekä pakattiin laukut. Aamulla oli herätys klo. 3.30 ja lähtö kohti uusia koteja. Kolmen tunnin yöunilla selvisin ihan mainiosti :DD

Ai niin! ;DD Mää oon hauskuuttanu täällä muita vaihtareita, sillä mää en oo itekkään tienny, että puhun niin vahvalla Oulun murteella ;DD Nuo on sit  aina saanu nauraa mulle ja mun murteelle, mikä ei oo haitannu mua yhtään! Monet makiat naurut ollaan naurettu sen johdosta! ;))

Veera, minä ja Linda :DD

Aurora, Veera ja Linda

Starbucksin myyjä ei oikeen osannu kirjottaa suomalaisia nimiä ;DD Linda meni oikeen, mutta Jenni oli Tammi, Aurora oli Auora ja Veera oli Vara ;;DD

Pikalounas Central parkissa! :DD Huomatkaa terveelliset eväämme ;))

Parhaat on aina ekana kokouksissa ;DD

NAM!!

Näköalat oli aivan loistavat! Ja tuo ravintola siis pyöri eli maisematkin vaihtu koko ajan! :DD
Jälkiruokaa! :DD

Oli aivan ihana saapua lentokentälle ja huomata noin monta ihmistä mua oottamassa! :)) Nää on aivan ihania täällä!

Nyt oon ollu täällä perheessä pari päivää ja kaikki on tosi mukavia! :)) Eugene on aivan sairaan kaunis paikka, saatte siitä kuvia joskus myöhemmin! ;DD Mulla menee täällä siis hyvin, joten elkää huolehtiko musta liikaa! ;DD

Palaillaan asiaan,
Jenni

1. Et uskokkaan kuin kade oon : DD Näyttää niin siistiltä! Nyt vähäsen harmittaa ku en ite lähteny vaihtoon...

1. hihii voin kuvitella ;))) tuo oli aivan huikeeta oikeesti! voi ei, mutta kyllähän sää vielä kerkeet lähtä vaihtoon! :))

2. voi vitsi oon kateellinen! itekki haaveilen amerikkaan pääsystä, ois ihan huippua lähtee vaihtariksi sitte parin vuoden päästä :) eikö sua yhtään pelottanu tuolla kaupungilla? mä oisin ollu varmaan ihan pissat housussa sielä ku se on kuitenki tosi iso kaupunki ja sielä voi tapahtua vaikka mitä D: mutta vietä mukava vuosi, mä varmaan kommentoin näihin sun postauksiin ku jään anonyyminä lukemaan mutta sanompa nyt näin valmiiksi! :)

1. kannattaa tosiaanki lähtä vaihtariksi jos vaan on mahollisuus! :))ei mua pelottanu ollenkaan, tai siis kun meille kerrottiin, että nykyään New York ei oo enää niin vaarallinen paikka kuin ennen! :DD Joten ihan turvallista siellä oli kulkea, varsinkin kun piti liikkua aina vähintään kolmen hengen porukoissa. :)) Kiitos, vietän todellakin! Kommentoi vaan niin paljon kuin sielu sietää, sillä musta on aivan mahtavaa saada uusia kommentteja! ;DD

3. Aivan mahtavaa varmasti ollut heti alusta asti! ;) Pisteet isoista kuvista;D Nauti!:)) I love you♥

1. Oli kyllä aivan huikeeta oikeesti! ;DD kiitosksia pisteistä! ;)) joo mää nautin torellakin ja nauti sääki siellä koulun penkillä! ;)) I love you too! <3

4. oi vitsi, näyttää niin mahtavalta!! en voi uskoa että nyt oot nähny sen nykin mistä monesti talven kylminä aamuina haaveiltiin... :D voivoi, eihän tommonen alotus voi luvata muuta ku hyvää vuotta! ;)

1. Tuo oli tosiaanki aivan täydellinen aloitus vuodelle! ;DD Siellä oli niin siistiä! Ja jep nyt on nyki koettu ja oli kyllä parempi kuin edes uskalsin haaveilla silloin talven kylminä kouluaamuina! ;DD

5. Voi vitsit, kuvien perusteella voin kuvitella kuinka makeeta siellä on ollut!! :) ja toi stanley cup-kauppa.. ;D ja muutenki ihania kuvia kaikki!! Piä hauskaaaa!! :)

1. heheee ;DD jeps eikö ookki siisti kauppa! ;)) kiitos kiitos, pidän todellakin!! :)))

6. Jenni aivan huippuja kuvia! Vähän sulla on ollu huikeeta siellä NewYorkissa! :D Ja ihana kuulla et sulla on kaikki hyvin siellä<3 Laitahan sitte kuvia uudesta kotikaupungista ja kodista! :)

1. kiitos minna!<3 siellä oli oikeesti aivan sairaan siistiä! ;DD joo mää laitan niitä kuvia tässä sitten kun kerkiää! ;))<3

7. Eikäää!! Aivan sairaan huipun näköstä!! Huhhuh! :D tonne pitää kyllä joskus päästä!! Onneks oot vielä hengissä ;) piä hauskaa ja nauti! Mulla on jo ikävä sua<3

1. hihii voijaan lähtä joskus porukalla uuestaan! ;DDD siis oikeesti se oli jotain sanoinkuvaamatonta! jepaa hengissä ollaan ja nautin kyllä joka sekunnista!! ;)) mullaki on sua ikävä<3

8. Ihania kuvia ja aaaaaaaaaa! varmasti oli huippua!!! <3 Seuraavaa postausta ootellessa! ;)

1. hahaa kiitos!! ;DD se oli NIIN huippua! <3 hyvä kuulla että jaksatte lukkee mun jorinoita! ;))