13.2.2014

Do one thing every day that scares you

Hei vaan!

Taas on kuukausi vierähtänyt ihan hujauksessa, mää en vaan voi tajuta mihin tää aika häviää. Nyt ois siis kokonaisen kuukauden ajalta juttuja tulossa ja niitä kans riittää. Toivottavasti jaksatte loppuun asti lukia! :)

Elikkäs siis viimeisen postauksen jälkeen muutin siis uuteen isäntäperheeseen. Rotareilla on siis tapana, että vaihtari asuu vuoden aikana 2-3 isäntäperheessä. Mää tykkään tuosta tavasta tosi paljon, sillä tällä tavalla pääsee näkemään erilaisia elämäntapoja ja muutenkin saa uusia kokemuksia.
Muutto oli haikeeta, sillä mulla oli aivan mahtava eka hostperhe, eikä ollut helppoa jättää niitä. Mutta mun toinenkin hostperhe on aivan huikea, mikä helpotti tosi paljon. Mää oon tosi onnellinen siitä, että mää oon saanut näin hyvät ja ihanat hostperheet! <3
Mun uudessa hostperheessä mulla on iskä, äiti ja 19. vuotias hostsisko. Ne on aivan mahtavia, meillä on tosi hauskaa yhessä!

Muuttokuorma. Ihan kivasti oli tavaraa kertynyt puolen vuoden aikana!

Uudet hostit <3

Entiset hostit<3

Haha mun uus hostperhe oli tehnyt mulle tyylikkään tervetuliaiskyltin, jonka näin heti kun astuin sisälle. Hostisi oli kääntänyt siihen suomeksi kaikenlaisia sanoja. Pikkasenko mää repesin tuolle "söin jalka juustoa"-kohalle.  En tiiä yhtän mistä se oli sen keksiny! xD

Ja pitäähän sitä nyt jääkiekko julistekin olla kun suomalainen muuttaa taloon!

Uus huone :)

Koko kuukaden aikana en oo kerennyt käymään kuin yhissä hiihtokisoissa, sillä muutoin mulla on ollut viikonloppuisin muuta menoa. Ne kisat oli perinteisen hiihtokisat ja ne meni melko hyvin. Olin 19:sta, 51:stä hiihtäjästä. Not too bad! Muutenkin oli aivan huikea päivä. Vietin aikaa hiihtokamujen kanssa, naurettiiin, hiihettiin, syötiin, oltiin lumisotaa ja kaikkea mukavaa! Vielä kun aurinkokin paistoi ja oli lämmintä, niin ei enää päivä ois voinut paljoa parempi olla!

school bus

Minä lähössä 5 kilsan kiertueelle :D

Hiihettiin myös kolmen hengen viesti. Tässä minä lähössä matkaan, vähän vakavana :D
P.s. huomatkaa meijän tyylikkät hiihtopöksyt! :D

Kamujaa<3

Lisää kamuja<3

Kisan jälkeen poseerausta

Väsynyttä porukkaa kotiinpäin tullessa

Skiing power

Yksi aamu herättiin hostisin kanssa aikasin 9-10 aikaan ja lähettiin lenkille. :DD Juostiin, kyllä JUOSTIIN,  semmoisen 600 metriä korkean vuoren/kukkulan laelle! Spencer Butte on sen nimi ja se sijaitsee ihan mun uuden kodin lähellä. Voin kertoa, että oli vähän väsynyt sitten kun sinne ylös päästiin. Täällä maankamaralla oli sumuista, mutta sitten kun päästiin ylös kukkulan laelle, niin oltiin pilvien yläpuolella ja nähtiin aurinko. Oli niin siistiä! Sumun läpi pilkottava aurinko oli niin kaunista katottavaa, tuntui niin kuin ois jossain satumaailmassa ollut!

Täällä sitä oltiin pilvimeren yläpuolella, niin kaunista!

My host dad :D

Tuo on muuten aurinko, eikä kuu!

Mun hostperheellä on 4 kissaa. :D
Seuraavana vikonloppuna meillä oli sitten sekä nykyisten että tulevien vaihtareiden kokoontuminen täällä Eugenessä. Viikonloppu oli aivan uskomattoman ihmeellinen. :D Niin mahtava! Mää rakastan nuita ihmisiä! Me tehtiin monenlaisia hauskoja juttuja, mm. käytiin luistelemassa, pelattiin erilaisia pelejä, vietettiin aikaa yhessä, syötiin, otettiin kuvia ja tulevat vaihtarit sai tietää minne ne lähtee ens syksynä. Mua jännitti niitten puolesta, sillä mää muistan niin hyvin miten vuosi sitten itse olin samassa tilanteessa! Se on niin huikee tunne saada vihdoin tietää, missä tulee viettämään vaihtovuoden.
Samalla se oli myös vähän haikeeta, sillä tuolloin oikeesti käsitin myös, että mun vuosi on jo yli puolessa välissä! Miten se voi olla mahollista?! Tuli ihan vanha olo. :D
Oli siis ihan loistava viikonloppu!

Pizzaa

Menossa luisteleen!

Mun Bolivian tyttönen <3

Thailand + Bolivia

Ecuador, Bolivia, Finland, Thailand, Czech Republic, Chile, Spain, Spain

Luistimen nauhojen sitomista ;DD

On the ice!

Natii <3

Bussissa oli kova meno! ;)

Essan ja Alexis (tuleva vaihtari)

Meillä tulee olemaan vuojen lopussa/kesällä year-end-trip. Muuta en vielä paljasta kuin sen, että se tulee kestämään 9 päivää ja suunnataan tuonne etelän lämpöön. ;D Huikea reissu odotettavissa! Tässä kuunnellaan alustavaa suunnitelmaa reissusta! :)

Love ya guys! <3

Vaikka kokoonnuttiinkn Eugenessä, niin minä ja Nicha yövyttiin yhden tulevan vaihtarin kotona. Oli tosi hauskaa, mää opetin nuille suomea! ;D

Nicha ja Paula <3

Having fun! :D

We are one!

Tulevat vaihtarit sai tietää, mihin maahan ne lähtee. Kaikki sai kirjekuoret, joiden sisällä oli tulevan maan nimi, ja yhtäaikaa ne sai avata ne. Voi sitä huutoa ja riemua mikä puhkesi sen jälkeen! :DD

Suomeen tuleva vaihtari! <3 ;DD

Koko sakki :)

Niin parhaat! <3

Intia, Argentiina, Suomii, bolivia, Brasilia ja Thaimaa!<3

Eugenessä asuvat vaihtarit!

Seikkailut senkuin vaan jatkuu! Seuraavana viikonloppuna mulla oli IOP-retki. IOP on siis yhdistetty englannin ja liikunnan kurssi, ja se on aivan parasta! Meidän oli siis tarkoitus tehdä lumi-retki, jolloin ois nukuttu lumiluolissa, mutta täällä ei ollut tarpeeksi lunta siihen. Joten nukuttiin ihan normisti teltoissa. :D Smith Rock oli sen paikan nimi, jonne leiri pystytettiin.
Matkaan lähettiin aikaisin perjantai aamuna, ajettiin kolme tuntia bussilla ja sit päästiin perille. Tai melkein perille. Meidän piti ensin vaeltaa 13 kilsaa rinkat selässä ennen kuin päästiin leirintäpaikalle. Ilta oli jo pitkällä siinä vaiheessa. Perillä pystytettiin  teltat, tehtiin ruokaa ja mentiin nukkumaan jo 9 aikaan, sillä oli niin pimeä ja oltiin kaikki väsyneitä. Yöt oli melko kylmiä, sillä pakkasta oli muutama aste.
Lauantaina mentiin vuorikiipeilemään. Mua pelotti/jännitti ensin ihan hirveesti, mutta ihan turhaan! Se oli niin siistiä! Sen jälkeen nautittiin aurinkoisesta ja lämpimästä ilmasta, käytiin vaeltamassa, käveltiin sairaan pitkän tunnelin läpi ( varmaan 500 metriä pitkä ainakin), seikkailtiin ja lopulta illan pimetessä palattiin teltoille. Tehtiin taas ruokaa ja pelattiin Uunoa, jonka jälkeen petiin 10 aikaan.
Sunnuntaina kiivettiin vielä aamusta sinne kallion laelle ja voi mitkä näkymät sieltä olikaan! Sitten olikin pian aika jo lähteä kotiin päin.
Tuo oli oikeesti valehtelematta yksi parhaista viikonlopuista koko vuoden aikana! Keskellä luontoa ja kallioita unohtui kaikki huolet. Ei tarvinnut ajatella taikka huolehtia mistään, sai vaan rentoutua. Mieli virkistyi kyllä niin hyvin. Huikeeta <3

Ei pahat maisemat vaeltamiseen!

Ah<3

Väsyneet, mutta onneliset vaeltajat. <3

Aamulla oli maa huurussa. Pakkasta oli ollut. :D

Ylöspäin!

Mun telttakamut <3

Koko reissulla oli ehkä 30 oppilasta, jotka jaettiin 6-7 hengen ryhmiin. Omissa ryhmissä sitten tehtiin kaikenlaista jännää. Tässä meijän ryhmä. :)

Tää tunneli oli sairaan pitkä ja pimeä, oli aivan huippu kävellä siellä ilman taskulamppua, kun ei pystynyt näkemään eteensä ollenkaan! :D

Haha meijän ryhmä päätti käyttää oikoreittiä leiriin. Meijän piti mennä tuommoisen puron yli, kiviä pitkin hyppimällä. Ihan hyvin se meni, vaan yksi henkilö pääsi uimaan! :D

Ilta tummenee

Kiivettiin kallion laelle. Mentiin oikoreittiä ja kiivettiin tuollaisia onkaloita pitkin. :D

Nää maisemat...<3

Huipulla!

Emily<3

Viime viikon torstaina täällä satoi lunta, jo toisen kerran tänä talvena. Se ei oo normaalia, sillä yleensä täällä ei sada lunta ollenkaan. Mutta en kyllä valita, saatiin perjantai vapaaksi koulusta. :D
Menin jo torstaina yökylään kavereiden luokse. Hengattiin yhessä, juteltiin,  naurettiin,  nautittiin lumesta, käytiin laskemassa mäkeä ja kaikkea muuta mukavaa. Oli niin ihanaa. <3

Alexis<3

Luntaa!

Pääsin mäenlaskuun!

Kendallyn<3
Sieltä sit suuntasin illasta mun toisen kaverin luokse, jonne tuli myös muita ihmisiä. Yhteensä siellä oli 5 vaihtaria ja 3 usalaista. :D Oli aivan sairaan hauskaa!  Tehtiinkaikkia hulluja juttuja, naurettiin, pidettiin hauskaa, syötiin, katottiin Olympialaisten avajaiset ja loppujen lopuksi jäätiin kaikki yöksi!  Ihan huikeeta!<3

Usa, Italia, Espanja, Suomi, Espanja ja Usa

Lisää lumikuvia! :)

Haha en tiiä mitä tässä tapahtuu ;DD

Maria<3

Oli hauskaa, ainakin ilmeestä päätellen :D

Friends<3

Käärme!

Espanja, Espanja, Usa, Italia, Espanja ja käärme! :D

Vaihtarit!

Spanish people

Olympialaiset!

Ja se paras maa! <3
 llä sit satoi jäätävää vettä ja kun oli vielä lunta ja pakkasta, niin tulos oli se, että aivan kaikki sai sentin paksuisen jääkerroksen. Mää en oo ikinä nähny mitään vastaavaa. Kaikki paikat oli niin jäässä. Oli tosi hienon näköistä! Se myös aiheutti tuhoja, sillä jään paino katkoi puita ja kaatuilevat puut katkoi sähkölinjoja, mikä aiheutti sähkökatkoksia. Myös mun kodista katkesi sähköt, mutta ei hätää. Menin yöksi mun entisen hostperheen luokse! :D

Varasin tuossa pari viikkoa sitten paluuliput. Siinä tajusi samalla sen, että täältähän pitää joskus lähteä takaisin Suomeen. Yli puolet ajasta mennyt, reilut viisikuukautta jäljellä. Aion ottaa ilon irti jokaikisestä sekunnista, jotka täällä saan vielä viettää.
Tämä vuosi on ollut sekä parhain, että myös rankin vuosi koko elämäni aikana. Se on myöskin ollut paras päätös, jonka oon ikinä tehnyt! Mää rakastan mun elämää, mulla on kaikki asiat niin hyvin. Mää en voisi olla onnellisempi!! <3

Semmoistapa tänne! Kymmenen pistettä ja papukaija-merkki kaikille, jotka jaksoi lukea loppuun asti! :D Nyt meikä painuu nukkumaan, alkaa kello jo olemaan niin paljon, että kohta pitää jo kouluun herätä. :D
Hyvää yötä vain ja muistakaa kannustaa Suomea Olympialaisissa!

Jenni

1. Aivan upeita kuvia Jenni!! :) onko ollu raskasta kantaa nui isoa kameraa(järkkäriä) mukana jokapaikkaan? :D

1. Kiitoos!! :) onhan se välillä vähän raskasta! :D Mutta en sitä ihan joka paikkaan ota, esim tuonne vaeltamaan lainasin mun host perheeltä semmoisen pikku kameran! :D

2. huhhuh mitä kuvia, maisemia ja seikkailuja taas! :) nauti vielä kun voit<3

1. Kiitooos!! :) Mää nautin todellakin! <3 Ei enää kauaa ja sitten nähdään taas! <3

3. Vou! Ihan sairaan hienot maisemat siellä! Ja siellä näyttää olevan enemmän lunta ja pakkasta ku täällä. Päivärinteellä ei oo vielä edes latuja. Nauti vielä puoli vuotta :)

1. Eikö ookkin, nuista maisemista ei vaan saa tarpeeksi! Täällä oli enemmän pakkasta ja lunta silloin viime viikon loppuna, mutta ei täällä enään oo, ne suli jo pois! :D Vähän harmi että siellä on ollut niin huono talvi. Täällä me onneksi päästään hiihtämään vuorille, jossa on lunta ja ladut! :) mää nautin! :):)

4. I loved the photos and your feelings girl !
    You did a great job Jenni :)
    Love you :-*

1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

2. Thank you Princy! :) I'm glad you liked it!